Het was heerlijk.... - Reisverslag uit Ólafsvík, IJsland van Mirjam Tazelaar - WaarBenJij.nu Het was heerlijk.... - Reisverslag uit Ólafsvík, IJsland van Mirjam Tazelaar - WaarBenJij.nu

Het was heerlijk....

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

02 November 2012 | IJsland, Ólafsvík

We zijn weer terug...maar hebben genoten!.
Het was weer prachtig op IJsland en hebben weer vele mooie dingen gezien.
Na aankomst vorige week donderdag zijn we opgehaald door Sigbjorn en hebben de avond en nacht bij hem in huis doorgebracht. De volgende morgen zijn we bij tijds gaan rijden, dit keer richting Snaeffelsness. Na een mooie tocht wilde we wel graag in de warme poel midden in de natuur zitten, de tocht ernaar toe viel alleen voor mij niet zo mee...lopen over water kan ik nog steeds niet en over ijs lukte in dit geval ook niet. Om bij de poel te komen moesten we een riviertje over, dat ging dus niet helemaal goed haha...het ijs was toch te dun. Met natte en koude voeten heb ik het tochtje weten af te leggen en de warmte van de poel was het kadootje. Eenmaal in het warme water werden we verrast door een sneeuwbui. Mooi hoor, met bevroren haren en overal wit om je heen in 40 graden lekker warm zitten.

De zaterdag was helaas een hele natte dag en die hebben we vooral in het zwembad en in ons busje doorgebracht. Met een nachtje veel wind om onze oren werd het zondag een prachtige dag. Een mooie tocht gereden en overal en nergens gewandeld. Snaeffelness zelf liet zich heel mooi aan ons zien.

Maandag en dinsdag nog heerlijk van alles en nog wat bekeken en dinsdagmiddag werden we getrakteerd op een high tea/koffie bij Anna (de chauffeuse van de zomerreis van Leela). Wat een heerlijkheden zeg en enorm gezellig! Ik heb mijn ogen uitgekeken naar de mooie beelden die Anna maakt, echt mooi.
De dag en de reis hebben we heerlijk afgesloten met een paar uurtjes zwembad en daarna was het tijd om de tassen weer te pakken.

Weer terug naar Nederland en mijn kids!
veel liefs en tot de volgende keer...
Mirjam

• 02 November 2012 - 19:25

Petra:

Ja! ik kan hem nu wel openen. Ga het op mijn gemak bekijken. Super dat jullie het weer fijn hebben gehad.xxx

• 03 November 2012 - 08:44

Irma:

Haaj

Ziet er zeker erg mooi uit! Maaaaaarrrrrrrrr bbbrr ook koud! Leuk om de sneeuw om je heen te zien vallen terwijl je zelf warm in t water zit! Hebben wij weleens als we in de sauna zitten en dan buiten "afkoelen" in de sneeuwbui ;)

Lieve groetjes Irma
    Tot snel!!!!!!!!

• 03 November 2012 - 17:07

Leela:

Was weer lekker genieten .Prachtige natuur, warme baden en zoveel ruimte. xxx