De reis is achter de rug - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Mirjam Tazelaar - WaarBenJij.nu De reis is achter de rug - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Mirjam Tazelaar - WaarBenJij.nu

De reis is achter de rug

Door: MirjamTazelaar

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

11 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Nou nou...wat een reis zeg. Om half tien zaterdagmorgen vertrokken van huis en maandagmorgen half negen nederlandse tijd op de camping in Christchurch. Maar het was het wel dubbel en dwars waard. Heb nu al in korte tijd zoveel gezien!
Op de camping aangekomen eerst lekker geslapen in mijn tentje. De volgende dag al vroeg wakker, ritme en tijdsgevoel is er even niet ;-)
Ik ben opgehaald door het autoverhuurbedrijf en nadat ik een mooie Toyota Carina heb ontvangen ben ik gaan rijden richting Kaikoura. Eng hoor de eerste meters links op de weg en aan de verkeerde kant in de auto zitten... Maar al gauw wordt het leuk, als je maar goed blijft opletten. Mooi weer brengt mij naar de kust van Woodsend en ik neem het er van in de zee, zo geweldig...zwemmen in zee in januari en dan niet te vergelijken met de nieuwjaarsduik. Een prachtige tocht brengt mij uiteindelijk in Kaikoura om 19:00. Ik vind een slaapplaats aan de kust bij south bay, met een fantastische zonsondergang. Ook vandaag al heel vroeg wakker, maar ach wat geeft het..het uitzicht doet wonderen. Om 7 uur ben ik alweer op stap om de zeehonden te bekijken 20 km verderop. Geweldig, ze liggen overal op het strand, op de rotsen en in het water. Ja.. en dan is het rond 11 toch eindelijk zover....ik zie Leela eindelijk weer! Samen met de groep gaan we op een boot naar de dolfijnen kijken. Zowel het zwemmen met de dolfijnen, wat de deelnemers van de groep doen als het kijken, wat wij doen, is een groot feest.
Vanavond rijd ik weer terug naar Christchurch en samen met Leela gaan we morgen verder naar de westkust.
Kortom....ik vermaak me, helemaal goed.
Veel liefs en tot de volgende keer op een plek met internet..

  • 11 Januari 2012 - 07:21

    Je Zusje:

    Heerlijk meis dat je t zo naar je zin hebt! Neem het er maar lekker van, knuf aan jullie beide en tot horens. Ik heb veel leesplezier van jullie reisverslagen. Ben zelf steeds een beetje op reis...! :)

  • 11 Januari 2012 - 08:01

    Eric En Kirsten:

    Super, je bent er! Kaikoura is prachtig! Wacht maar er komt nog zoveel moois en je gaat het allemaal zien. Geniet er van!!!
    Liefs van ons. X

  • 11 Januari 2012 - 08:41

    Garmt:

    geniet er van en doe al de zee dieren de groetjes van mij

  • 11 Januari 2012 - 19:10

    Monique:

    Wat een lange reis was dat zeg! Wel erg gaaf wat je allemaal doet en ziet zeg, vooral die dolfijnen....prachtbeesten. Nu lekker met Leela leuke dingen doen. Geniet ervan meid, ik lees je ene volgende keer wel weer.

  • 11 Januari 2012 - 22:38

    Prajna:

    He lieve Mirjam,
    Wat geweldig voor je, zo'n grote mooie reis! En wat heerlijk dat je af en toe n reisverslag deelt, nu kunnen wij thuisblijvers lekker meegenieten! Geniet maar volop, ik verheug me al op je volgende verslag! Veel liefs,
    Prajna

  • 13 Januari 2012 - 15:55

    Petra:

    Klinkt fantastisch Mir!Heerlijk om je belevenissen te lezen.Geniet....xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Mirjam

Wereld, ik ga je zien!!!

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 12374

Voorgaande reizen:

31 Maart 2013 - 15 April 2013

IJsland april 2013

25 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Een weekje IJsland oktober 2012

08 Augustus 2012 - 21 Augustus 2012

IJsland 2012

07 Januari 2012 - 29 Januari 2012

De Grote reis

Landen bezocht: